Rapport fra Mexicogolfen: År 2, dag 48

Opdateringsdato: 1 Juli 2024
Anonim
Rapport fra Mexicogolfen: År 2, dag 48 - Andet

Ocean Alliance forskningsfartøj Odyssey - offshore i den Mexicanske Golf i sommeren 2011 - rapporter om sit arbejde med at studere virkningerne af Golfolieudslipet.

I sommeren 2011, for andet år i træk, er forskningsskibet Odyssey offshore i den Mexicanske Golf med et forskerhold, der studerer effekterne af Golfolieudslippet. De vil være på havet i to til tre måneder for at studere sundheden i det Mexicanske Golf-vildt, især de to bosiddende bugthvalbestande - Brydes og sædhvaler. Følgende er en af ​​de daglige blogs sendt af besætningen.

(26. juli 2011) Seks biopsier i dag! Det er vanskeligt at beslutte, hvilke (r) de skal skrive om, da de alle har deres øjeblikke. Skal det være den, hvor teamet arbejdede som en olieret maskine med prøven taget, samlet og dyrket som om koreograferet? Måske er det den usædvanlige hval, der ser ud. I dag havde vi en med en delt rygfinne. Se billedet herunder:

størrelser = "(maks. bredde: 1024px) 100vw, 1024px" />

'Biopsiering af en hval kræver en masse tålmodighed - man må vente på en god vinkel, en god tilgang, og derefter til hvalen bue ryggen for at udsætte det område, vi sigter mod biopsi (lige under eller bag rygfinnen).' Billedkredit: Odyssey

Båden vendte sig fra stormen, men så opdagede Bob en hval. Naturligvis var det rigtigt mellem os og stormen. Jeg ringede til hvaler, og holdet samledes på dækket. Det viste sig at være et par hvaler! Vi nærmede os med vinden, der opsamlede og blæste i vores ansigter. Vandet blev stadig mere hakket med whitecaps overalt. Vi nærmede os de to hvaler og bemærkede, at en tredje bare få meter over dem svømte overfor dem. Det blev travlt, da vi kom tættere på og tættere på stormen.

Vi nåede hvalparet og prøvede den første. Brady kastede i en bøje for at markere placeringen af ​​pilen, og vi vendte os for at prøve den anden hval. Kun den hval var ikke i klart synspunkt. Vinden blæste tilstrækkeligt til, at det var svært at skelne mellem hval, hvalblæsning og hvidkappe. Bob og Rikki var oppe på masten, men ved at holde sig lavt og ude af vinden var Ian, Sandy, Cathy, Ariel og Johnny i bueområdet, og John Bradford var på toppen af ​​pilothuset og søgte alle efter et tegn på dem. Kommunikation var en udfordring, da vinden blæste vores råber væk. Jeg var ved siden af ​​pilothuset og så og formidlede s til kaptajn Bob, der var ved roret. Han nævnte for mig, at vi skulle være opmærksomme på, at vinden blæste hårdt, og vi kunne miste styr på pilen og bøjen i vandet. Da jeg vidste, at der var en biopsi i den prøve, var jeg enig og gik for at indsamle dem.

Ikke før havde Brady skubbet pilen ind i båden med nettet, så så vi den ensomme hval lige foran!

Vi forlod bøjen og gik for at prøve ham. Vi nærmede os. Jeg så en pil flyve og derefter en anden. Jeg råbte, at begge var klare misser. Begge lige mod mål, men dønningerne steg, og pilene mødte vand ikke hval. Derefter opstod kaos. Vinden blæste. Regnen begyndte at falde. Jeg råbte til buen for bekræftelse, at der var to pile i vandet, da Brady begyndte at samle den første. Min bekymring var, at ingen bøje gik ind, og i vind som denne ville vi sandsynligvis have brug for markøren. Kaptajn Bob og jeg så begge to, men vi ville have bekræftelse. Jeg fik at vide "1", "nej" 2, "ingen" 1, "ingen" 3, "alle sammen i råben, der blev ført af vinden. Jeg faldt en bøje ind på styrbord side, hvor forsøget blev gjort for at være sikker.

Da jeg gjorde det, så jeg kaptajn Bob læne sig over havnesiden og hjælpe med at hente pilen. Jeg regnede med, at jeg lige spildt en bøje, da 2 pile nu var i. Men Cathy kom over bekymret over, at der var en tredje pil i vandet uden bøje! Det ville være svært at finde i dette vejr. Hun forklarede, at pilen, de netop havde samlet, havde en prøve, og de originale 2 pile var glip. Det viser sig, at der var et forsøg på havnen lige efter de 2 styrbordsmissinger og 3 pile havde været i vandet. Jeg forsikrede hende, at alt var fint, da jeg faktisk havde droppet en bøje for den anden pil.

Kaoset fortsatte. Jeg havde Rikki til at holde mig orienteret om hvalparets placering, så vi muligvis kunne prøve den resterende hval. Andre så øjenbøjerne i vandet. Alt sammen på én gang. Alt sammen med vinden, der sprænger råben væk og omrører vandet. Alle med regn ned på os. Vi kæmpede mod stormen. Til sidst, med den sidste bøje ind, vendte vi igen mod den tredje hval. Regnen faldt nu kraftigt. Nogle af holdet trak sig tilbage til det tørre pilothus. Resten af ​​os holdt et regnblødt ur, selvom vi aldrig fandt den tredje hval. Det var for blæsende og regnfuldt til at se meget. Men det var et eventyr! En meget produktiv dag.

John

størrelser = "(maks. bredde: 300 px) 100 vw, 300 px" />

P. S. Vi er ved bugten ud for Louisiana. Vores nuværende placering er 28 grader 21,4 minutter nord og 89 grader 06,3 minutter vest for dem, der vil spore os, mens vi går. Brug til Google maps (ikke Google Earth - men kort) eller Bing-kort (inkluderer bogstaver og komma).

Vores nuværende position er 28.21.4 N, 89.063 W.

Blog af: John Wise, sr., Videnskabsdirektør. Dr. John Wise er den vigtigste efterforsker af Wise Laboratory for Environmental and Genetic Toxicology. Han er professor i toksikologi og molekylær epidemiologi ved Institut for Anvendt Medicinsk Videnskab og direktør for Maine Center for Toxicology and Environmental Health ved University of Southern Maine.

Tjek denne undervandsvideo af en sædhval i Mexicogolfen. Du ser hvalen cirka 15 sekunder ind.